maandag 20 juni 2016

Inkleuren van bloemen.

  

Hallo bloglezers,

In mijn vorige bericht meldde ik al dat ik jullie adhv foto's wilde laten zien, hoe ik de bloem Peony Scrolls van Altenew inkleur.
Het is niet mijn idee, maar ik heb gekeken naar de stijl van Marika Rahtu.

Het plaatje bovenaan dit bericht is het eindresultaat van deze tutorial.

Ik ben begonnen met het stempelen van de bloem met Angel Pink van Momento en de bladeren met Pistachio ook van Momento.
Bij het stempelen heb ik gebruik gemaakt van de Misti omdat ik eerst de bloem gestempeld heb, deze daarna gemaskerd en toen de bladeren heb gestempeld. Dan is de Misti wel erg handig.


Mijn afdrukje zag er toen zo uit.


Hier staan de doppen van de kleuren die ik gebruikt heb bij de bloem.


Je begint met de lichtste kleur R81 en zet streepjes in de richting van onderaan het blad naar boven. Probeer met het zetten van de streepjes de richting van het blad aan te houden, dan wordt het het natuurlijkst.

Aan de hand van de nrs op de volgende foto werk je dan verder.


1. Met RV 34 ga je oer de lichtste streepjes heen, maar dan iets korter.
2. Dan neem je RV 56 en maak je weer streepjes, maar dan ook weer korter.
3. Herhalen nu met RV 34, dan blend je gelijk de vorige kleur.
4. Als laatste kleur je het blad in met R81.
5. Bij de kleine blaadjes rond het hart, ben ik begonnen om het hele blad eerst in te kleuren met R81.
7. Streepjes zetten met RV 34.
6. Streepjes met RV 56.
(Ik zie dat ik foto nr 6 en 7 in de verkeerde volgorde heb staan. Dus eerst 7 en dan 6) Sorry.
8. Hierna weer blenden met RV34 en alles nog een keer met R81.
9. Dan ga je aan de grotere blaadjes beginnen. Hier begin ik weer wel met R81 met streepjes zetten. Vanuit het midden naar buiten in de richting van het blad.


11. Herhalen met RV56 en iets kortere streepjes.
12. Herhalen met RV56 en nog kortere streepjes. Dan weer blenden met RV 34 en het blad volkleuren met R81.
13 Dit doe je met alle blaadjes.
14. Dan ziet je bloem er zo uit. Maar je bent nog niet klaar.
15. Neem nu je donkerste kleur RV59 en breng accenten aan met streepjes van uit het midden.
16.Als je daar mee klaar bent, blend je dat weer met R81.
Nu is je bloem klaar.

De blaadjes doe je met dezelfde streeptechniek.
17. Je zet streepjes met de lichtste kleur Y 91 op de punten van het blad en daar waar het blad aan het steeltje zit.
18. Hierover ga je met YG 95 en zet je kortere streepjes.
19. Dan neem je de donkerste kleur YG 97 en zet weer kortere streepjes.
Ook nu ga je weer blenden. Eerst met je middenkleur en afmaken met de lichtste kleur.
20. En dit is dan het eindresultaat.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk was. Zo niet laat het me weten, misschien kan ik je verder helpen.

Hier nog kaart waarop ik deze techniek met dezelfde bloemen heb gedaan.


2 opmerkingen:

  1. Marianne wat een super mooi kleurwerk en bedankt voor de duidelijke titurial ....
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel duidelijk,heel erg bedankt voor de goede uitleg met de foto's!
    Prachtige kaart!
    Marika ,doet dit ook met potloden toch?
    Ik ben altijd vol bewondering wat zij met de stempels doet....hoe ze ze gebruikt....

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...