zaterdag 18 juni 2016

Een bloemetje om je op te fleuren.



Hallo Allemaal,

Momenteel ben ik, met velen, in de ban van bloemen inkleuren.
Op internet zag ik diverse malen bloemen voorbij komen die ingekleurd waren in de stijl van Marika Rahtu. Dat vond ik een mooie stijl en heb geprobeerd om de bloemen op onderstaand kaartje op deze manier in te kleuren.

Zelf vind ik het best goed gelukt. Het is een techniek met streepjes. Ik denk dat ik dat binnenkort aan de hand van een foto tutorial wat duidelijker ga laten zien aan jullie.


Ik heb de bloemen ( van Altenew) gestempeld met een licht roze kleur en de bladeren met een lichte groene kleur.
Zo zie je bijna geen lijntjes.

Na het inkleuren heb ik de bloemen uitgeknipt en op een achtergrondje geplakt dat ik gemaakt heb met de ronde Gelliplate. Hierop heb ik gestempeld met de rondjes van Katzelkraft zonder inkt.
Hierdoor ontstaan die witte rondjes. Aan de binnenkant van de rondjes heb ik met kleurpotlood wat accent gekleurd en dat met een waterpenseel wat uit laten vloeien.
Als extra accent met witte Molotow marker wat witte stipjes langs de rondjes gezet.


Dit zijn de kleuren die k gebruikt heb:
Bloemen: RV 34 - R 81 - 56 - 59
Bladeren: YG 91 - 95 - 97

De tekststempel vond ik wel toepasselijk en is van Studio Light.

Hier nog wat close up beelden van de rozen:

  


Leuk dat jullie een kijkje kwamen nemen en ben benieuwd wat jullie ervan vonden.

1 opmerking:

  1. Wat een supermooie techniek om in te kleuren!!! Ook de afwerking van de kaart is schitterend....
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...