maandag 15 februari 2016

Tutorial snoepjes inkleuren


Hallo allemaal, 

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je deze snoepjes in kunt kleuren. Ik heb dit ooit eens ergens op internet gezien en vind het resultaat gewoon superleuk.
Het laat zien hoe je met kleuren ook ergens diepte in aan kan brengen.

Dit zijn voor mijn idee net ronde snoepjes die je in vele kleuren kan maken.



Aan de hand van foto's ga ik proberen jullie uit te leggen hoe je dit kunt maken. Neem een kopje koffie of thee, want het wordt een lange post.


Je tekent een cirkel op papier. Wel papier waarop je later met Copic Markers kan kleuren.
Ik heb een ronde stans omgetrokken, maar je kan natuurlijk ook een passer nemen.



Op de cirkelrand zet je 8 kleine streepjes.



Dan trek je vanaf de streepjes gebogen lijntjes naar het middelpunt.


Dan kies je drie kleuren Copic Markers van dezelfde serie.
Ik heb gekozen voor BG 13 - 49 - 78


Kleur een strook in de lichtste kleur.


Neem dan de volgende kleur en kleur vanuit het midden ongeveer 2/3 deel in.
Kleur ook langs de buitenrand een klein stukje met deze kleur.
Er blijft dus een kleine strook alleen met de lichtste kleur.


Dan neem je de donkerste kleur en kleur nu weer vanuit het midden een stuk in, maar laat ook nu weer een stukje van de middenkleur zichtbaar.
Doe hetzelfde aan de rand.
Tot slot kleur je met de lichtste kleur overal overheen zodat de kleuren goed blenden.


Dit doe je met 4 stroken.


Nu gaan we de andere stroken kleuren met de volgende markers:
W0 - 1 - 3


Ook hier weer beginnen met de lichtste kleur over de hele strook.
Daarna met de middenkleur 2/3 vanuit het midden en een strookje langs de rand.
Daarna nog een kleiner stukje met de donkerste kleur.
Daarna heb ik alles geblend met de kleurloze blender 0.


Dit herhaal je bij de andere stroken.
Dan ziet het er zo uit.

Als laatste heb ik met een witte Molotow Marker op het lichtste gedeelte wat streepjes gezet om de diepte te accentueren.



Ik heb een bijpassende kleur Sand-it papier genomen en dat embossed met een mal met allemaal felicitatie woorden erop. Na het embossen licht opgeschuurd zodat de woorden mooi naar voren komen.
De snoepjes met foam op de kaart geplakt en daar een strikje op met een klein bloemetje. 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

6 opmerkingen:

  1. Geweldig zeg, heel mooi Marianne, die diepte die je erin heb gemaakt super hoor, doe het je niet na xx Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn net echt...dank je wel voor dit prachtige voorbeeld!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige tutorial. Mooie kaart. En wat een diepte zit er in die snoepjes. Gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat een prachtig kaartje .... super je tutorial .
    groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow super mooie net echte snoep, prachtig. GROEPJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...