zaterdag 25 februari 2012

Ronde Side Step Card



Hoi Allemaal,

Het is vandaag mijn beurt om op het Kreja Teja Blog iets te laten zien en ik heb gekozen om voor een ronde   Side Step Card. Alle produkten uit de shop die ik gebruikt heb, zijn dus gelinkt naar de shop. Daar kan je ze dus evt. bestellen als je dat zou willen.

En dit is hem geworden. Ik vind ze zo leuk om te maken:)
Het afdrukje is één van de nieuwste uit LaLa Land Crafts.
Het papier dat ik gebruikt heb is van Basis Grey. Zo heerlijk vrolijk papier.

Ik ben begonnen met een cirkel van 19 cm. Die vouw je dubbel en dan ga je afmeten volgens het patroontje op onderstaande foto.


Je snijdt alleen 13cm vanaf de rechterkant 5,3 cm naar boven en 3,3 cm naar beneden.
Dan ril je de lijnen zoals op de foto en vouwt de trappetjes erin.
Eén advies: als het de eerste keer is dat je hem maakt, maak een "dummy" van een gewoon A4tje waar je de cirkel uitsnijdt om het een keer uit te proberen.
Als je de trappetjes gevouwen hebt, vouw je de hele kaart dubbel en knip je de uitstekende delen rond af.
Gewoon doen, dan zie je wat ik bedoel.  Je kan op de foto zien dat ik al begonnen was met knippen toen ik me realiseerde dat ik nog een foto wilde maken. hahaha.

Het afdrukje heb ik gekleurd met Copic markers.
Gestanst met de ovaal van Spelbinder en gemat op de scalopped ovaal van Spelbinder.
Dit alles geplakt op het grote hart gemaakt met de mal van Cheery Lynn, waarop ik ook de hartjes doily heb geplakt.


De swirl is van Memory Box en onder de roosjes zit ook een bloemdoily van Memory box
Deze mallen snijden zo mooi en zijn heel fijntjes.
Een aantal roosjes er op. Tekst gemaakt op de computer.
De chandelier(glazen druppels) zijn van Magnolia en zijn er in meerdere kleuren.
Het houten hart komt ook uit de shop.

Hier nog een foto van de zijkant.


Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en dat jullie mijn uitleg een beetje snappen, anders: vraag gerust.
Een heel fijn weekend allemaal.

24 opmerkingen:

  1. Wow Marianne wat een geweldig mooie kaart heb je gemaakt.
    prachtig van kleur,lief stempeltje en dat geplooide lint vanonderen is helemaal super gaaf.
    Fijne vakantie groetjes Jannie.

    Ps Bedankt voor je uitgebreide tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marianne, bedankt voor je lieve reactie op mijn deurhanger. Je hebt weer een prachtige creatie gemaakt, lekker vrolijk! Ik ga straks eens kijken of ik op de beurs wat van die leuke details tegenkom.
    Fijn weekend,
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een werk weer Marianne....zo mooi!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een super gaaf kaartje weer, zo mooi! Bedankt voor de tutorial.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmm lekker wakker worden met zo'n kaartje ( nou ja, kaartje..kunstwerkje bedoel ik :-) op de computer. Heerlijke lentekleurtjes, en zo'n super leuk design. Je hebt weer mega je best gedaan hoor Marianne!!
    Fijn weekend,
    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is weer prachtig.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is weer een hele vrolijke kaart Marianne mooi versier prachtig en wat leuk dat je de beschrijving erbij gedaan heb dankje wel.

    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer zo'n prachtige kaart! Ik ben zo blij als ik ze in mijn sidebar zie staan! Van de kleurtjes alleen vrolijk ik al op. Bedankt voor de tutorial!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooie vrolijke kaart Marianne! Super details en het lintje aan de onderkant vind ik super en een idee wat ik moet onthouden! Ook bedankt voor de tutorial, heel duidelijk gedaan! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch een kanjer in het maken van dit soort kaartjes!! Zo genieten!! Wiebelkaartjes heb ik al wel eens gemaakt maar nog niet met zo'n trapje dus dat ga ik ook eens proberen.

    Fijn weekend, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Marianne,
    Het is een PRACHTIGE LIEVE wiebelkaart ☺☺☺
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig mooi kaartje Marianne.
    Echt super lief.
    En schitterend van kleur.
    Heb verder een heel fijn weekend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi marianne
    wat ziet deze kaart er verschrikkelijk vrolijk en mooi uit,dat zal komen door je mooie bloementoef en de vrolijk frisse kleuren!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marianne

    Wat een pracht kaart en van die heerlijke frisse kleiren en dank je wel voor de uitleg

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die ziet er weer schitterend uit en wat een lief stempeltje heb je gebruikt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart weer Marianne! Dit modelletje staat ook op mijn to-do list...die oneindig is...whaha! Ben je al aan ons 'project' begonnen?
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een SCHITTERENDE kaart Marianne.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooohh wat mooi zeg!!! Wat een geweldig leuk model!!! Ik heb je berichtje opgeslagen en ga er zeker een keertje mee aan de slag, dank je wel voor je duidelijke uitleg!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marianne,
    Wat een waanzinnig mooi kaartje zeg. Wat een geweldig modelletje ook. Ooit wil ik ook zoiets gaan proberen en met jou uitleg moet dat zeker gaan lukken.
    Fijn weekend nog.
    Groetjes, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is so stunning what a fab creation and thanks for the little tut hugs Rebekah xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk modelletje weer Marianne, en het ziet er weer schitterend uit.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ahh wat een prachtig en lief kaartje. Zo'n leuk model ook en heerlijke zoete kleuren.

    Liefs,
    wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. tja, je hebt het of je hebt het niet, nou een ding weet ik zeker, jij hebt het helemaal, wat een geweldige kaart heb je hier weer gemaakt, het lijkt wel of je het zo uit je mouw schudt, die kleuren, helemaal mooi en heel lief van je dat je de tutorial met ons wilt delen, want ik wil er zeker een gaan (proberen) te maken, bedankt weer voor het moois wat je ons hebt laten zien, groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig: ik vind de afwerking gewoonweg super!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...