zaterdag 4 juni 2011

Printer

Hoi allemaal,
Vanavond geen kaartje, maar het verhaal over de printer.
Wat hebben we gezocht, nagebeld en vergeleken.
Na ons verhaal bij de winkel verteld te hebben, mochten we de printer teruggeven, terwijl we hem al uitgeprobeerd hadden. Zelfs de inkt die we er ingedaan hebben, namen ze terug. Dit mede omdat we gisteren heel duidelijk hadden gemaakt, waar we de printer voor nodig hadden. De winkel van de reclame: "Ik ben toch niet gek". Samen gezocht naar wat er dan wel zou kunnen. Toen kwamen we op een printer uit (veel duurder) die het dikke papier wel aankon. Maar hier zat niet de inkt in die ik wilde, maar wel waterbestendigde inkt. Twijfel, twijfel. Het was toch ook een hoop centjes.
Naar huis gegaan. Gegoogled. En ergens, ik weet niet meer waar, las ik dat er ook Canson aquarelpapier was van 185gr. Dit kon een goedkopere printer (van Epson) wel aan. Op zoek gegaan waar ik dit papier kon kopen. Bij VenD. Op weg dus om papier te halen. Van een aardige verkoper kregen we een velletje mee om te proberen, want een heel blok kost ook weer heel wat.  Thuis gekomen, meteen een gestempeld en aan het kleuren geslagen. Dit ging prima. 300 grams is steviger, maar hiermee kon ik goed uit de voeten.
 Dus op internet wederom gezocht naar een Epson printer die dit aantal grams papier aankon en ook de juiste inkt had.
Gevonden.!!! Nu nog een winkel zoeken waar die te verkrijgen is. Ook gelukt.
Ze zijn echter niet overal te koop, wel te bestellen.
We hebben nu een Epson Stylus Office BX305FW voor €69,-. Daar moet je dan wel de inkt bij kopen en dat is dus die inkt met een waslaagje waardoor het watervast is. Het heet Dura Brite.
Mijn mannetje heeft het hele boeltje geïnstalleerd en toen werd het spannend.
Een vel gemaakt om af te drukken op het dikke papier.
Het lukte zonder problemen. Ook het inkleuren gaat zonder uitlopen van de inkt.
Helemaal geweldig. Dit maakt dat ik mijn digitale stempel nu ook met distressinkt kan inkleuren.
Morgen hoop ik jullie het resultaat te kunnen laten zien, want ik heb natuurlijk het afdrukje meteen afgemaakt.
Ik hoop jullie hiermee te kunnen helpen, want ik kreeg een aantal vragen over het printen.
Is er iets niet duidelijk, dan hoor ik het wel.

Omdat ik in de eerste reactie al een vraag zag over de prijs van de inkt, hier dus nog een aanvulling.
De eerste keer moet je natuurlijk alle kleuren aanschaffen. Dit kostte ons €27,50.
Daarna ga ik waarschijnlijk het meest zwart gebruiken. Deze cardridges kun je al vanaf €7,- aanschaffen via internet. Google Dura Brite en je vind de pagina voor de goedkoopste.
Let wel op. Je kunt verschillende ml. kopen. De minste 3,5ml kost €7,-, maar zo bestaan ook groter en dan betaal je voor bijv. 11,2ml €10,50.

Lieve mensen,
Ik heb geen aandelen bij wie dan ook. Ik heb alleen naar aanleiding van mijn eigen behoefte en vragen/opmerkingen op het blog, mijn ervaringen gedeeld over een printer. Er zullen vast meerdere merken printers bestaan, die kunnen wat ik wil. Mijn zoektocht is geëindigd bij de printer hierboven. Een printer die afdrukjes kon maken waarop ik met distressinkt kan kleuren. Met mijn Copic markers was dit probleem er niet, dan liep de inkt niet door, maar wel als ik met water aan de gang ging. Dat is dus het verschil.

8 opmerkingen:

  1. Super om te lezen dat er een printer bestaat die dit kan.
    Ik priny mijn digi en kopieer het op aquarelpapier met een laser printer, maar wel lastig want daar moet ik voor naar dorp!
    Mag ik vragen wat de kosten zijn van de inkt patronen?

    Vr. gr. Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,ik denk dat je een hoop mensen blij hebt gemaakt met deze info.
    Ik kan haast niet wachten om het resultaat te zien!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marianne

    Hier heb je mij zo blij mee gemaakt ik ben al zo lang op zoek naar een prikter en inkt wie niet doorloopt en ben ook begonnen met distressen dus dit is wel heel veel goede infomatie dank je wel ben er heel blij ga meteen naar V&D

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben sinds een paar maanden een HP photosmart plus gekocht. De inkt moet wel even drogen maar loopt ook niet door.
    En er kan het dikkere papier in.
    groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi,

    ben wel blij met je verhaal!!! Ga ook op zoek naar die Dura Brite inkt want ik kleur met copics maar heb evengoed het idee dat het toch wel wat uitloopt, dat moet dan met dat waslaagje wel over zijn denk ik!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen! Ik wil eigenlijk ook een nieuwe printer. Nu hoef ik niet achter dezelfde info aan te rennen. thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het was een hele zoektocht maar gelukkig heb je nu eindelijk een printer waar je blij van wordt
    ik kijk uit naar alle creaties die je er meegaat maken
    groetjes ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super handige blog. zelf ook lang naar een goede printer gezocht en uiteindelijk bij Arca een goede printer gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...