maandag 18 oktober 2010

Mica kokertje


Ook allemaal een gezellig weekend gehad?
Omdat iedereen het weekend duk had met sporten, kon ik heerlijk eea in elkaar fröbelen.
De donkere dagen staan weer voor de deur (de verwarming is zelfs aangeweest)
dus tijd voor sfeer in huis.
Het idee van dit kokertje heb ik van internet geplukt.
Omdat ik niet de juiste maat cirkels in mijn spulletjes had, die er beschreven stonden, ben ik uitgegaan van datgene wat ik wel had.
Met twee nestabilities van de multiframes van Nellie Snellen heb ik twee cirkels gemaakt.
De ene had puntrandjes.
 Deze heb ik omgevouwen en zo konden die dienen als plakstukjes op het mica. Daarna heb ik het mica op maat gemeten door er een cirkel van te rollen en die om de kleinste cirkel te meten en toen vastgeplakt met dubbelzijdig tape.
Toen aan de onderkant een strook papier afgemeten en er met een Martha Stewart pons een rand in geponst. De randjes met distresinkt afgewerkt en langs het mica geplakt. Om het mooi af te werken onderaan een lintje zodat je evt. oneffenheden mooi wegwerkt.


Het dekseltje was een puzzeltje.
Je neemt weer de twee cirkels. Van de grootste cirkel(met de puntjes) vouw je de punten om.
Aan de onderkant plak je de kleinste cirkel.
Dan neem je weer een strook papier met geponste rand en deze plak je aan de puntjes,
niet op het mica.
Ook weer een lintje als afwerking en dan kan je de bovenkant versieren.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van ronde nestabilities(Twee opvolgende maten).
Randjes even bewerken met inkt.
In het midden een klein gleufje uitgesneden(voor het lintje).
De blaadjes eromheen geplakt. Ook in de bloem een gleufje. Toen het lintje door de bloem en cirkel. Aan de onderkant vastgeplakt.
Een roosje en een rozenknopje erbij en een pin in kleur.
Dit geplakt op de grotere cirkel en klaar is de deksel.
Het was even een geduldwerkje maar ik vind het een leuk resultaat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...