maandag 11 oktober 2010

cadeauenveloppe


Omdat het geldenvelopje best een succes was, kwam ik op het idee om ook een enveloppe te maken voor een cadeaubon.
Binnenkort heb ik een uitnodiging voor een house-warming en dan komt het dus goed van pas.
Ik ga twee resultaten laten zien.
De eerste is niet lang genoeg om er een cadeaubon in te doen en deze ga ik dan ook gebruiken als geldenveloppe.
Meteen een langere gemaakt met hetzelfde papier. Dat ging precies uit de restanten die ik van de vorige over had.


Ik zal proberen uit te leggen hoe ik hem gemaakt hebt.
Je neemt een strook papier van 30 bij 13 voor de geldenveloppe en 30 bij 18 voor een cadeaubon.
Je rilt deze op 5, 10 en 20 cm.
dan vouw je hem als volgt:
De laatste 10 cm naar het midden.
De eerste 10 cm daarbovenop.
Dan vouw de de eerste 5 cm weer terug.
Je kaart ziet er dan ong. zoals hieronder uit.


Daarna snijd je een voorkant uit van 12 bij 9cm en een label die in de enveloppe past ong. 8 bij 11cm.
Om de enveloppe te maken snijd je twee halve cirkels uit de twee stukken van 10 cm.
Bij de tweede afbeelding hierboven kan je zien wat ik bedoel.
Zorg wel dat je op dezelfde plek komen.
Ik heb er eerst één gedaan, toen de andere kant erop gevouwen en afgetekend waar de uitkeping moest komen.
Dan plak je de enveloppe met dubbelzijdig tape langs twee kanten vast en je hebt een vak waar de label inpast.
Hierna kan je gaan versieren.


De stempel is van magnolia en ingekleurd met copicmarkers. Omdat ik deze nog had liggen weet ik niet meer welke nrs ik gebruikt heb.
Ik hoop dat jullie er weer een idee bij hebben. Veel plezier ermee.
Morgen zal ik het resultaat van de grotere enveloppe laten zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...